Нормативно-правові документи:

Закон України «Про дошкільну освіту»

Закон України «Про освіту» 

Положення про психологічну службу системи освіти України

Етичний кодекс практичного психолога

Посадова інструкція практичного психолога ДНЗ

 

Практичний психолог ЗДО працює над:

  vСтворенням умов, які сприяють охороні фізичного і психічного здоров'я дітей;

  vЗабезпеченням їх емоційного благополуччя та індивідуального підходу до кожної дитини;

  vСамостійного та ефективного розвитку здібностей кожної дитини;

  vПідтримці психологічного клімату у колективі;

  vЗдійсненням психолого-педагогічного супроводу дітей на всіх вікових етапах;

  vЗабезпеченням відповідних психологічних умов для нормального самопочуття дитини у дошкільному закладі;

  vЗабезпеченням супроводу дітей з особливими освітніми потребами;

  vФормуванням соціальної компетентності дітей;

  vФормуванням шкільної зрілості дітей;

  vФормуванням у батьків відповідального ставлення до виконання батьківських обов'язків;

  vПрофілактикою будь - яких форм насилля над дитиною;

  vПроведенням роботи з обдарованими дітьми, спрямовування  її на розкриття здібностей;

  vНаданням ефективної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу;

vСприянням підвищенню психологічної компетентності вихователів, батьків засобами просвітницької та консультативної роботи.

 

Основні види діяльності практичного психолога:

діагностична робота;

консультування;

корекційно-відновлювальна та розвивальна робота;

психологічна просвіта;

      організаційно-методична робота.

 

З якими проблемами працює дитячий психолог:

Це соціальні ситуації:

дитина йде в дитячий садок або школу, розлучення батьків, смерть когось із близьких, поява нового члена сім’ї, випадки сексуального або психічного насильства над дитиною, серйозна хвороба дитини або когось із близьких людей, переїзд на нове місце проживання і т.д.;

Агресія, замкнутість, примхливість, нав’язливі дії, сором’язливість, підвищена образливість, упертість, і т.д.;  

Страхи і тривожність дитини; 

Шкільна неуспішність і неуспішність: не хоче вчитися, не засвоює матеріал, нерозвиненість орфографічної зіркості, неуважність, відчуває труднощі при вирішенні математичних завдань, відчуває труднощі в переказуванні тексту, непосидючий, погана робота в класі при відмінній роботі вдома, і т.д.;

Проблеми адаптації;

Проблеми спілкування з однолітками;

Патологічні звички: кусання або гризіння нігтів, смоктання предметів, онанізм і т.д.;

Рівень психічних процесів (пам’ять, увага, мислення) не відповідає віку дитини;

Проблеми логопедичного характеру (усунення психологічних наслідків);

Затримка психічного розвитку, аутизм та ін.

Безпорадність батьків, втрата контролю над ситуацією.