Конкурс 2024 р.

             - Мнемотаблиця "Щедрик" (до заняття)

Інтегроване заняття (2022)

"Вознесенівський парк" Визначні місця м.Запоріжжя.

Проект (2021)

Додатки.

"Зайчик і Місяць" (автор - Качалова Ю.В.)

Конспект заняття (2021)

Дидактичні ігри (2021)

ДИДАКТИЧНА ГРА

«ДЕРЕВА І КУЩІ РІДНОГО МІСТА»

ВІКОВА ГРУПА: старший дошкільний вік

МЕТА: розширювати і уточнювати знання дітей про дерева і кущі найпоширеніші у своєї місцевості. Вчити класифікувати дерева і кущі, розрізняти їх за зовнішніми ознаками, підбирати листя і плоди до дерев і кущів, а також плоди до листя. Виховувати любов, дбайливе ставлення до природи рідного краю.

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: мовний зразок вихователя, питання до дітей, показ, нагадування, уточнення, оцінка.

МАТЕРІАЛ: картинки дерев і кущів рідного краю, плоди і засушене осіннє лист

ВАРІАТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ГРИ:

1.     Вгадати дерево за описом і вибрати відповідну картку.

2.     Вгадати загадку і назвати дерево або кущ.

3.     Підібрати лист або плід до картинки із зображенням дерева або куща.

ПРИКЛАДИ ЗАВДАНЬ ДЛЯ ДІТЕЙ:

1.     «Відгадай рослину за описом».

2.     «Відгадай дерево за загадкою»

3.      «Чий це лист?»

4.      «Чий це плід?»

5.      «Підбери пару (лист-плід).

 

6.      «Підбери лист і плід до дерева»

ЗАГАДКИ ПРО ДЕРЕВА

Він зовсім не крихкий,
А сховався в шкаралупі,
Заглянеш в середину –
Побачиш серцевину,
З плодів він твердіше всіх,
Називається …
(Горіх)

 

Живе дерево довго - 400-500 років. Горіхи люблять люди і тварини кабани, білки, борсуки, козулі і, навіть, олені Волоський горіх з найдавніших часів застосовується в медицині, роблять ліки. Запах листя волоського горіха не переносять комарі, мухи, міль. Навіть людині не можна довго перебувати під горіховим деревом. Від запаху листя може захворіти голова. Із деревини цього дерева люди роблять коштовні меблі.

І червона, й соковита,

Та гірка вона все літо,

Припече мороз – вона

Стала добра і смачна.

 

                                (Калина)

 

Калина - невибагливий чагарник. Чи не боїться ні морозної зими, ні літньої спеки, любить рости по берегах струмків, річок і озер, де їй завжди вистачає вологи.

У ягодах калини міститься багато корисних речовин: цукор, вітамін С, рослинні масла.

З калини готують мармелад, пастилу, морс, кисіль, протирають свіжу калину з цукром або обвалюють ягоди в цукровій пудрі.

 

 

Листя жовте облетіло,

Парки та сади укрило.

Та поглянь на гілочки,

Що горять, немов свічки…

Восени зачервоніла

Рясно – рясно…

(горобина)

 

 

Горобина – це невисоке дерево. У цих дерев невеликі складні листя з зубчастим краєм, кремово-білі суцвіття розпускаються в травні, а червоні ягоди з'являються в серпні.

 

 

 

Кущик весь із колючок,
Колеться, мов їжачок.
Швидше ягоди збирай —
Взимку буде добрий чай.

(Шипшина)

 

 

Шипшина - це дикоросла рослина сімейства розоцвітих. Листя у цього чагарняка складні. На кущі можна спостерігати одночасно бутони, квітки і достиглі плоди. Плоди шипшини червоного і коричневого кольору їстівні і дуже корисні.

 

Чи маленьким виростає,
Міць з роками набирає.
Може жити сотні літ,
Має величезний рід.

(Дуб)

 

Дуби – це листяні дерева з простими листками. У дуба широка крона і багато великих гілок. Плоди дуба називають жолудями.

 

Ніжні листочки

Сонце пропускають,

Насіння крилатками

Люди називають.

                                     (Ясен)

 

Ясень - це листяне дерево зі складними листям. У нього тьмяна сіра кора, листя складаються з окремих листочків. Листя розпускаються пізньою весною. Пучки насіння висять на деревах до зими.

 

 

Стовбур рівний, як колона,

 А листочки, як корона.

Влітку листячко зелене,

А як осінь – стає жовте.

                                     (Клен)

 

Клени - це великі дерева з широкими кронами, гладкою коричневою корою, яка з віком стає лускатої. У гостролистого клена п'ятилопатеве листя щільні і темно-зелені. Восени листя становиться золотими. У клена червонуваті крилаті насіння.

 

 

 

Рясно в липні зацвітає,

Дуже гарний запах має,

Цвітом від хвороб лікує,

Щедро медом нас частує.

 

(липа)


Липи - це дерева з широкими кронами і серцеподібним листям. У листя зубчастий край. У липні липи цвітуть жовтувато-зеленими ароматними квітками. Маленькі округлі тверді сіро-зелені плоди висять на листоподібних крильцях.

 

 

 

Що за диво? На гіллі

Їжачки ростуть малі.

В них гостренькі колючки

та зелені кожушки.

(Каштани)

 

Каштан - це листяне дерево зі складними листям. У каштана коричневі неїстівні плоди в колючим зеленої шкаралупі. Складні листя складаються з 5-7 великих листочків. Білі або рожеві суцвіття в травні утворюють прямостоячі «свічки».

 

 

 

Чорно-біла одежина,

Зверху – листя мов хустина.

Як весна – дарує сік,

– П’ємо радо цілий рік.
                            (Береза)

 

Береза - це струнке дерево зі світлою корою, яку називають берестом, і спадають гілками. Дрібні квітки зібрані в поодинокі сережки.

 

 

 

 

Сніг її не налякає,

І на спеку не зважає,

Зеленіє навіть взимку

Має з голочок хустинку 

 

(сосна)

 

Сосни - це вічнозелені хвойні дерева. Вони не скидають листя взимку і мають плоди - дерев'янисті шишки. У сосен довгі, схожі на голки листя, зібрані попарно або групами по 3-5 хвоїнок.

 

 


Гілки колючі,

Квітки пахучі,

Кора корисна,

Насіння в стручки залізли!

                                  (Акація)

 

Акація - це листяне дерево зі складними листям. Висячі білі суцвіття розпускаються в червні. Насіння зібрані в стручки. Кора глибоко зморшкувата. Ніжне листя складаються з безлічі маленьких листочків. У дерева часто буває кілька стовбурів.

 

 

 

 І маленькі, і старенькі,

Влітку, взимку, на весні

Всюди вдягнені гарненько

У зелені сукні всі.

(Ялинки)

 

Ялини - це вічнозелені хвойні дерева з різноманітними голками і шишками. У них конусоподібна форма крони, колючі темно-зелені голки і шишки, що звисають вниз.

 

 

Щойно вона зазеленіла,

Сережками себе накрила.

Без бабиного літа з них

Пух білий ніжний полетить.

                            (Тополя)

 

Тополя - це листяні, листопадні дерева з простими листками, на яких з'являються висячі колосовидні суцвіття, звані сережками. Дерево швидко росте, а його стовбур часто вигинається від вітру. Сережки червоні, а листя темно-зелені і загострені

 

Стовбур рівний, як колона,

 А листочки, як корона.

Влітку листячко зелене,

А як осінь – стає жовте.

( Клен)

 

Американський клен називають ясенелистий за те, що його листя нагадує листя ясеню. Це невисоке дерево або кущ з декількома стовбурами, гілки покриті листям вигадливої форми. Його насіння «крильця», здатне з вітром перенестися на досить велику відстань від батьків.

 

                Музично -  дидактична гра «Склади ритм»

Мета: закріпити з дітьми назви нот, навчити їх правильно інтонувати звукоряд, формувати у дітей уявлення про ритм, вчити дітей передавати ритмічний малюнок, зображувати його наочно за допомогою дидактичного матеріалу, вчити читати ритмічний малюнок, розвивати ритмічний слух, виховувати у дітей почуття задоволення від спільної діяльності, радості від гри на музичних інструментах.

Обладнання: Нотний стан на магнітній дошці (лінії виготовлені з самоклеючої стрічки); ноти довгі --«Та» і короткі -«Ті»,  вироблені з вторинної сировини - одноразових ложечок, приклеєні на магніти; скрипковий ключ (на магнітах) - виготовлений з картону та самоклеючої стрічки; зразки ритмічного малюнку.

                                                       Хід гри

Варіант 1

Дітям пропонується  пригадати що таке ноти, скільки їх та як вони називаються. Викласти на нотному стані та проспівати пісеньку про ноти.

Варіант 2

Після знайомства дітей з мелодією музичного твору, пропонуємо проплескати ритм у долоні, де  – «Та» - довгий звук, а – «Ті» - короткий.

Після чого викладаємо цей же ритмічний малюнок за допомогою нот:

-«Та» округла нота, а -«Ті» нота з хвостиком.

Варіант 3

Педагог викладає на нотному стані ритмічний малюнок знайомої мелодії, а діти мають спочатку прочитати ритм, а потім проплескати його.

Варіант 4 «Оркестр»

Педагог викладає на нотному стані ритмічний малюнок, а діти мають за допомогою різних музичних інструментів відтворити його.

Варіант 5

Запропонувати дитині придумати ритм, викласти на нотному стані, а потім відтворити його оплесками або за допомогою музичних інструментів.

  

Казка «Як виникли ноти?»

Піднімаючись до вершини гори, Акизум помітила, що звуки через кожні сім кроків повторюються, але з іншим забарвленням. Для того, щоб краще їх запам’ятати, вона придумала імена для звуків. Так виникли До, Ре, Мі, Фа, Соль, Ля, Сі, – ноти.

Казка «Де живуть ноти?»

Гілочки чарівної яблуньки, що з’явилась на подвір’ї біля палацу, нахилилися трошки вбік. Деревце слухало щебетання пташок, дзюрчання струмочка, пісні дощику та дзвін краплин. – Яка красива музика звучить навколо! – подумало деревце. – Але як зробити, щоб люди почули й зрозуміли музики?... А може, кожен звук матиме на гілочці своє місце? Але ж звуки ми лише чуємо, побачити їх не можна. Що ж придумати, щоб усі змогли побачити звуки?... Звісно! Як тільки звук сяде на гілочку, я перетворю його у кружок – ноту. А звуків є всього сім – ціла сім’я. Усі вони різні, як зазвичай і буває в сім’ї. І от розлетілися звуки-ноти по гілочках. Першою від самого сонечка прилетіла сонячна нота Соль й розташувалася на другій гілочці. Її мила подружка – нота Мі – сіла на першій гілці. Фантастична нота Фа оселилася між ними. Вони весело розмовляли між собою музичною мовою. Прислухаємось… (Звучить пісенька, яка складається з цих трьох нот) Незабаром прилетіли ще дві подружки; вони не дуже любили, коли жарко, і хотіли розташуватись нижче, ближче до землі та струмочка. Одна з них рішуче зайняла місце під першою гілочкою. Це була нота Ре. (Можна дограти пісеньку до кінця, з добавлянням ноти – Ре), а скромній та добрій ноті До не вистачило місця на гілочці. – Що ж робити? – подумало деревце. – Як знайти місце для доброї ноти?

«Куди ж поселити добру ноту?» Довго літав у повітрі добрий звук, що ніяк не міг перетворитись в ноту: адже ж на нижніх гілочках усі місця були вже зайняті. І раптом деревце зраділо. – Я звернусь за допомогою до нашого Музичного короля. Ось нехай він вирішить музичні справи – сказало деревце. Подивіться, який красивий цей король: високий, стрункий. (можна показати малюнок) На голові в нього корона. Однією рукою він міцно тримає гілочку, щоб ніхто не забув, що перша сонячна нота прилетіла на цю гілочку. Іншою – показує, куди сідати іншим нотам. Деревце зраділо, що в музичній державі з’явився король, адже без нього незрозуміло, це ноти, чи може, картоплинки… Подумав Музичний король куди поселити добрий звук – ноту До і вирішив: «Попрошу я деревце, щоб воно подарувало їй маленьку гілочку, на якій вона змогла б розміститися недалеко від подруг». Так і вийшло. Поселилася добра нота на маленькій гілочці, та й досі сидять вони усі разом на тих самих місцях. А люди подивились, де розташовані ноти, запам’ятали й стали краще розуміти музику. Однак раптом до чарівного дерева прилетіли ще два звуки – лагідний Ля та самостійний Сі. Першою почав обирати собі місце самостійний звук. Він хотів оселитись трішки далі від ноток, оскільки любив бути наодинці з собою. Третя гілочка яблуньки йому дуже сподобалась. Лагідний звук Ля обрав собі місце біля сонячної ноти, тому що любив тепло. Він був спокійний, тихий та зовсім не заважав сусідці – ноті Сі. І зажили ноти-подружки дружно, як у хорошій сім’ї. Ви спитаєте, а чим же займалося наше щасливе сімейство? Давайте послухаємо.

Фізична хвилинка «Музична сімейка»

Прилетіла нота До, опустилася в гніздо.

Бачить в кухні ноту Ре, котра п’є яйце сире.

У світлиці нота Мі розважається з дітьми

На балконі нота Фа, диригує: – Раз і два!

Біля неї нота Соль ремонтує парасоль.

А весела нота Ля примовляє: – Тра-ля-ля!

Замахала нота Сі враз притихли голоси.

І сказала ноті До: – Покидаємо гніздо,

Посідаєм на дроти і по черзі з висоти

Заспіваємо усі: «До, Ре, Мі, Фа,Соль, Ля, Сі».

Ви, мабуть, спитаєте: як же звуть Музичного короля? Назвали його незвичним ім’ям: Скрипковий Ключ. Ключ – тому що він відкриває нам таємницю розташування нот, а Скрипковий – тому що ці ноти, коли знову перетворюються на звуки, дуже красиво звучать на скрипці, а Король любить звучання скрипки. Помічник у нас він звичний. Ми звемо його ключ Соль. Пам’ятаєте, однією рукою він міцно тримає другу гілочку, куди першою прилетіла нота Соль. Саме тому Музичного короля називають ще й ключ Соль.

Усе нам скаже ключ Скрипковий король.

Він над нотами король.

 

Веселі нотки.

 Як зустрілись До і Ре – кожна ротика дере.
Тут прийшло маленьке Мі: «Чом співаємо самі?»

Тут спішать Фа, Соль, Ля, Сі – «Заспіваймо разом всі!»

До – горобчика гніздо.

Ре – пташки серед дерев.

Мі – так весело мені.

Фа – для пісеньки слова.

Соль – співає дітвора.

Ля – розквітла вся земля.

Сі – зроби добро усім.

І вернімось знову в До.

Спеціальне обладнання (2021)

Нетрадиційне спортивно-ігрове обладнання в ДНЗ.

Використання нетрадиційного обладнання в процесі проведення фізкультурних занять сприяє підвищенню інтересу і збільшує ступінь рухової активності дітей дошкільного віку. Рухова активність на занятті - важливий показник його ефективності. Вона відіграє двояку роль: створює умови для оволодіння конкретним рухом і забезпечує задоволення потреб дітей у русі. Таким чином, завдання педагогічного впливу на рухову активність дітей з використанням нетрадиційного обладнання, полягає в поступовому залученні малорухомих дітей в активну рухову діяльність і переключення на більш спокійну надмірно рухливих дітей, що дозволяє зміцнювати здоров'я, підвищувати розумову і фізичну працездатність дошкільнят. Здоров'я і щастя наших дітей багато в чому залежить від постановки фізичної культури в дитячому садку і сім'ї .

Запропоноване Вашій увазі устаткування зроблено своїми руками для поповнення предметно - розвивального середовища. Нестандартне обладнання - це завжди додатковий стимул фізкультурно-оздоровчої роботи. Тому воно ніколи не буває зайвим. Можна без особливих витрат оновити ігровий інвентар в спортивному залі. Спортивно-ігрове нестандартне обладнання покликане сприяти як вирішення специфічних завдань цілеспрямованого розвитку моторики дітей, так і вирішення завдань їх всебічного розвитку і формування особистості, а саме:

-         збагачувати знання про світ предметів та їх багатофункціональність;

-         привчати відчувати себе в просторі, орієнтуватися в ньому;

-         створити умови для прояву максимуму самостійності, ініціативи, вольових зусиль;

-         привчати застосовувати предмети спортивно-ігрового нестандартного обладнання в самостійної діяльності;

-         пробуджувати інтерес до спортивних ігор, занять, розширювати коло уявлень про різноманітні види фізкультурних вправ, їх оздоровче значення.

Створюючи нестандартне обладнання, ми дотримувалися таких правил:

-         відповідність його гігієнічним і технічним вимогам: обладнання легке, міцне і безпечне. Всі деталі кріплення зачищені, обладнання стійке та надійне. Воно оброблено водостійким лаком або фарбою, що дозволяє його легко мити.

-         потенційна можливість стати предметом відповідної дії (діяльності) дитини. Обладнання забезпечує в повній мірі умови для розвитку рухових умінь і навичок.

-         все обладнання виконує свою розвиваючу роль тим, що воно доступне для активності дітей, стає предметом для вправ і тренувань у ходьбі і бігу, лазінні, рівновазі, у виконанні корекційних вправ.

-          обладнання повинно формувати естетичний смак, воно повинно бути яскравим, привабливим.

 «Штанги»

Матеріал: зруби дерев різного діаметру, ваги; залишок пластикової труби для з'єднання зрубів; мотузка для обмотування труби, вкрита водостійким лаком.

Завдання:  зміцнення м’язів рук, спини, межреберних м’язів, розвиток їх сили, стимулювання обмінних процесів, виховування любові до спорту.

«Стійки для стрибків»

Матеріал: залишки пластикової труби, зруби дерев, мотузка для обмотування труби, вкрита водостійким лаком, мотузка для позначення висоти.

Завдання: вчити дітей переступати, перестрибувати, пробігати під предметами.

«Перешкоди»

Матеріал: залишки пластикової труби, зруби дерев, мотузка для обмотування труби, вкрита водостійким лаком.

Завдання: вчити дітей переступати, перестрибувати, зміцнювати м’язи ніг, формувати навички орієнтування в просторі, сприяти розвитку координації рухів.

 «Масажна змійка»

Матеріал: виготовлена з щільної тканини, наповнювач – щільно набиті залишки тканини, вати зі старого дитячого матрацу.

Завдання: здійснювати профілактику плоскостопості; зміцнювати імунітет; розвивати координацію рухів, увагу.

«Кеглі»

Матеріал: пластикові пляшки, мотузка для обмотування, вкрита водостійким лаком, оздоблення – залишки фетру, ізолону.

 

Мета: зміцнювати м’язи рук та тулуба, розвивати дрібну моторику, окомір, координацію рухів, орієнтування у просторі, удосконалювати навички метати, підвищувати емоційний тонус, викликати інтерес до запропонованих вправ у дошкільників.

Бізіборд.

Бізіборд - ігрова панель зроблена з дерева, розмір 60 х 90, на якій закріплені різні деталі, які допомагають малюкам розвивати дрібну моторику рук та знайомлять з навколишнім світом, з тими речами, які зустрічаються в побуті.

 

Завдання:

* вчить концентрації та терпінню;

* тренує логічне мислення;

* розвиває дрібну моторику;

* знайомить дитину з кольорами , формою;

* допомагає розвивати творчу угоду

* розширює кругозір;

* формує бажання вчитися;

* замінює іграшки, які не мають сенсу;

* навчає самостійності;

 

 

Матеріали: шнурки, залишки фетру, прищіпки, заглушки від соняшникової олії, блискавки з одягу, залишки від іграшок, вимикачі, кришки від майонезу, кетчупу, коркові кришки, залишки пляшок від йогурту, застібки від одягу, защепи металеві, залишки атласних стрічок, залишки від матеріалу для рахування (цифри), папка з застібкою.

Січень 2020р.

Відео 1. 

Відео 2. Знайомство з Мавкою.

Відео 4. Привітання Мавки.

Відео 5. Прощання з Мавкою.

Січень 2019р.

Відео 1.

Відео 2.

Відео 3.

Відео 4.

Відео 8.

Інтерактивна гра "Вгадай за тінню" (для того щоб грати в цю гру, треба завантажити її на свій комп’ютер)

Фотозвіт до розваги.

Січень 2018р.

Настільно-пізнавальна гра "Граємо - Україну вивчаємо"

(в методичці інформація викладена до всіх розділів гри)

ЗНВК "Еврика" - відео розваги "Вечір з батьками"  (конкурсна робота)

ЗНВК "Еврика" - відео свята "Різдво" (конкурсна робота)